Naturstigar

En lapp på naturstigenUnder sommaren 2020 hade vi naturstigar uppsatta på några platser i länet, för att vi ville dela med oss av våra kunskaper om, och glädje till, naturen. Genom lappar längs stigarna uppmanades personer bland annat att lyssna efter fåglar, leta efter det största trädet och undersöka myrstackar.

Det var många aktiviteter som tyvärr blev inställda i början av corona-pandemin, så nu fick personer chansen att istället ge sig ut på egen hand med sin familj, sina vänner eller nya bekantskaper.

Kontakta oss gärna

Jobbar du som SFI-lärare eller på arbetsmarknadsenheter, språkcaféer eller liknande? Välkommen att höra av dig till oss om du vill ta del av naturstigarna, eller få tips hur ni kan göra naturstigar i er närhet.

Vårt integrationsprojekt Grön i naturen

Konceptet Språka mellan tallarna

Hala Buraq (talar svenska och arabiska, اتحدث العربية والسويدية)

070-07 48 372, hala.buraq@naturskyddsforeningen.se

Kajsa Grebäck

072-546 01 06, kajsa.greback@naturskyddsforeningen.se

Kvinna läser en skylt som sitter på ett träd

Naturstigarna var en del av vårt integrationsprojekt Grön i naturen och konceptet Språka mellan tallarna.