Hasselfors naturfoto- och filmfestival

Hasselfors naturfoto- och filmfestival finns till för att fira naturen och naturfotografering! Under festivaldagen samlas över 800 besökare för att njuta av naturen genom foto, film, föreläsningar och möten mellan människor. Festivalen är gratis att besöka, så att alla får chansen att uppleva detta.

Festivalen anordnas i samarbete mellan olika föreningar och företag, bland annat Naturskyddsföreningen i Örebro län. Vi har varit med och arrangerat festivalen sedan den startade 2016. Festivalen har nu blivit en självklar mötesplats för naturupplevelser.

Festivalen är på Hasselgården i Hasselfors, Laxå kommun. Det är Hasselfors byalag som står för lokalen, den goda maten och det härliga värdskapet.

Läs mer på festivalens Facebooksida.

Hasselfors naturfoto- och filmfestival på Facebook

Har du frågor om festivalen eller vill delta nästa år? Kontakta David Tverling:

david.tverling@naturskyddsforeningen.se