Klimat och miljö

Naturskyddsföreningen i Örebro län har ett klimatnätverk, och anordnar Framtidsveckan tillsammans med ROS-nätverket. Framtidsveckan går av stapeln samma vecka som Miljövänliga veckan, vilket är ett nationellt evenemang av naturskyddsföreningar runt om i hela landet.

Demonstrationer och manifestationer

Det anordnas demonstrationer och manifestationer kring klimatet på olika platser i länet.

Klimatfredag i Örebro

Initiativet Klimatfredag står varje fredag på rådhustrappan på Stortorget i Örebro, för att uppmuntra politikerna att ta de modiga beslut som behövs. Initiativet är en del av klimatnätverket i Örebro län och Greta Thunbergs rörelse Fridays for Future. Ju fler vi är, desto bättre. Välkommen du också, från klockan 15.00!

Klimatfredag på Facebook

Klimatfredag på Instagram

Klimatfredag i Nora

Naturskyddsföreningen i Nora anordnar ibland klimatfredag på glasstorget i Nora. Välkommen!

Naturskyddsföreningen i Nora

Klimatfredag i Karlskoga

Naturskyddsföreningen i Karlskoga anordnar ibland klimatfredag på Alfred Nobels torg i Karlskoga. Välkommen!

Naturskyddsföreningen i Karlskoga