Naturvägledning

En av basverksamheterna i våra lokala föreningar (kretsar) är utflykter och guidningar i naturen. De flesta kretsar har program med intressanta turer som alla kan följa med på. Vissa utflykter är inriktade på till exempel att hitta nya platser, inventering, ängsskötsel, fågelskådning eller att upptäcka olika arter. Andra utflykter handlar enbart om vandring eller att vistas i naturen. Kolla på kretsarnas webbplatser vilka utflykter de har planerat. I några kretsar finns Natursnokarna, som är vår barn- och familjeverksamhet.

Du är välkommen på alla utflykter, oavsett vilken krets som arrangerar dem. Du behöver inte vara medlem i Naturskyddsföreningen.

Seniorhajk

Vill du tillsammans med andra upptäcka Örebro läns vackra natur? Då är du välkommen till gruppen ”Senior hajk” där vi tillsammans med en kunnig guide upptäcker sevärda platser i vårt län.

Om Seniorhajk

Natursnokarna

Natursnokarna är vår barn- och familjeverksamhet där du vistas i naturen tillsammans med dina barn, barnbarn, syskonbarn eller vad det nu kan vara.

Om natursnokarna

Naturfoto- och filmfestival

Vi är varje år med och arrangerar Hasselfors naturfoto- och filmfestival, som finns till för att fira naturen och naturfotografering!

Om festivalen