Natursnokarna

12241457_1062552460442497_3691240680100787026_n-300x231Natursnokarna är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet. Vi anordnar utflykter där barn och deras vuxna leker, upptäcker och undersöker naturen tillsammans. Kanske bygger vi en holk, fikar vid elden eller bara är ute. Det finns mycket spännande i naturen!

Alla barn mellan 3-10 år som har med sig en vuxen som är medlem i Naturskyddsföreningen är välkomna. Det är roligt att lära känna och förstå naturen, samtidigt som vi lär oss att vara rädda om den.

Om Natursnokarna på riksföreningens webbplats

Bli ledare

Har du upptäckarlust och gillar att vara ute med barn? Du behöver inte vara expert, biolog eller lärare för att leda Natursnokarna. Naturskyddsföreningen anordnar kurser för dig som vill bli ledare för Natursnokarna.

Den 22-23 augusti hålls en natursnoksledarkurs i Sixtorp i Lekebergs kommun.

Mer information och anmälan till natursnoksledarkursen i Sixtorp

Om att bli ledare på riksföreningens webbplats

Natursnokar i Örebro län

Natursnoksaktiviteter genomförs på olika sätt i några av våra kretsar i länet. Om inte Natursnokarna finns i din kommun kan du kanske vara med och starta en grupp. Ta kontakt med Kajsa på kansliet så får ni hjälp att komma igång.

Skicka e-post till Kajsa

Natursnokarna finns för närvarande i dessa kretsar:

Askersund

Karlskoga

Västernärke

Örebro

I Hallsberg håller en grupp på att startas upp våren/sommaren 2020, om inte coronapandemin hindrar det. Håll utkik efter mer information på kretsens webbplats.

Hallsberg