Språka mellan tallarna

Två personers sitter vid tallar och ser ut över vatten. De har ryggen mot kameran.I Språka mellan tallarna anordnas aktiviteter i naturen där personer med olika modersmål och kulturer har chansen att mötas och umgås på ett avslappnat sätt. Vi tror att det blir lättare att börja prata med varandra under en promenad eller en aktivitet i skogen, som att plocka svamp eller prova skidåkning. De som har annat modersmål än svenska får möjlighet att träna på svenska.

Språka mellan tallarna är helt enkelt ett koncept för kultur- och naturmöten i naturen. Det riktar sig till alla som är intresserade av att vara ute i naturen.

Grön i naturen

Att språka mellan tallarna är också en del av vårt integrationsprojekt Grön i naturen – Språka mellan tallarna 2. I projektet tar vi kontakt med grupper som inte kommer ut i naturen så ofta.

Om projektet Grön i Naturen – Språka mellan tallarna 2

På andra språk

Läs om Språka mellan tallarna på andra språk.

مشاريع الاندماج

För kretsar

Tillhör du en krets i Naturskyddsföreningen, som är intresserad av att arbeta med konceptet Språka mellan tallarna? Kontakta oss så berättar vi mer.

Hala Buraq (talar svenska och arabiska, اتحدث العربية والسويدية)

070-07 48 372, hala.buraq@naturskyddsforeningen.se

David Johansson