Natursnokarna

12241457_1062552460442497_3691240680100787026_n-300x231

Det finns mycket spännande i naturen! Natursnokarna ordnar utflykter där barn och deras vuxna leker, upptäcker och undersöker naturen tillsammans. Kanske bygger vi en holk, fikar vid elden eller bara är – ute. Det är rolig att lära känna och förstå naturen och samtidigt lär vi oss att vara rädda om den.

Natursnokarna är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet. Alla barn mellan 2-10 år som har med sig en vuxen som är medlem i Naturskyddsföreningen är välkomna. Det kan vara pappa, mormor, farbror, gudmor eller snälla granntanten. Att vara natursnok är superenkelt – det är bara att klä sig efter väder och haka på.

För mer information: kansli.orebro.varmland@naturskyddsforeningen.se

Bli natursnoksledare

Har du upptäckarlust och gillar att vara ute med barn? Du behöver inte vara expert, biolog eller lärare.
Vi arrangerar kurs för dig som vill bli ledare för Natursnokarna – Naturskyddsföreningens barn- och familjeaktiviteter.
Nästa utbildning arrangeras när vi har minst 10 personer som intresseanmält sig. Hör av dig till kansliet om du är intresserad.

Kolla in hur vi utbildar

Vill du utveckla ditt Natursnokande? Gå en Snok 2-kurs!

Kom till Stigmansgården i Tiveden 23-24 september 2017. Då genomför Naturskyddsföreningen en kurs för dig som vill utveckla ditt ledarskap för Natursnokarna – Naturskyddsföreningens barn- och familjeaktiviteter.

Läs om kursen här