Vi startar vattennätverk

Många i föreningen är intresserade av vattenfrågor, så nu vi startar vi ett vattennätverk! Vi vet att det är en hel del av er medlemmar som sitter inne med mycket kunskap i frågan, och många andra som vill lära sig mer kring vattnet i landskapet.

(alt=””)

Brev från Vattenmyndigheter

Vi har också fått brev från Vattenmyndigheten gällande vattendistrikten Västerhavet och Norra Östersjön. De bjuder in oss till samråd om hur vårt vatten ska förvaltas de kommande åren. Dessa kan vi besvara tillsammans i nätverket – om vi vill.

Diskutera strandskyddutredningen

18 januari 2021 kl. 18.00-20.00 bjuder vi in till digitalt möte då vi diskuterar strandskyddsutredningen med Mia Svedäng, sakkunnig i vattenfrågor på Naturskyddsföreningens rikskansli. Det blir även uppstartmöte för klimatnätverket.

Anslut till mötet via Teams

Vill du vara med?

Är du intresserad av att vara med i det nya vattennätverket och/eller svara på remisser? Fyll i formuläret via länken nedan, så får du mer information.

Intresseanmälan till vattennätverk och/eller medverkan i remissvar