Vi hälsar Martina välkommen till Naturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation och sedan 1909 har vi varit med och räddat pilgrimsfalken, skapat naturreservat, bidragit till ekoboomen och påverkat viktiga politiska beslut, bland annat inom klimatområdet.

Med närmare en kvarts miljon medlemmar, lokal förankring i nästan varje kommun och drivande eldsjälar har vi stora möjligheter att fortsätta göra en konkret skillnad för naturen och miljön. Tillsammans kan vi påverka lokalt, regionalt, nationellt och globalt.

I Örebro län arbetar vi med att

• Återställa våtmarker
  • Inventerar skyddsvärda skogar
  • Skyddar avverkningsanmälda skyddsvärda skogar
  • Integrationsprojekt
  • Klädbytardagar
  • och mycket annat

Våra fina kretsar

Det lokala engagemanget är en viktig hörnsten för den folkrörelsen som Naturskyddsföreningen är. Det är i de lokala föreningarna (kretsarna) som det mesta händer och här kan alla som vill vara med.

Varmt välkommen till Naturskyddsföreningen i Örebro län