Rosenbergdagarna 14-15 oktober 2022

Välkommen till Rosenbergdagarna – ett nytt forum för biologisk mångfald i Örebro län –  som går av stapeln fredag-lördag 14-15 oktober. Temat i år är ”Hur står det till med den biologiska mångfalden i Örebro län?”.

Fredag 14 oktober
Första dagen ägnas åt föreläsningar, seminarier, workshops m m på City Konferenscenter i Örebro.

Lördag 15 oktober
Andra dagen besöker deltagarna områden som gynnar eller missgynnar biologisk mångfald.

Här anmäler du dig

Arrangörer:
Rosenbergdagarna arrangeras av tio föreningar i länet, Studiefrämjandet, Region Örebro län, Örebro kommun och samordnas av naturvårdsorganisationen Hopajola. Länsstyrelsen Örebro medverkar.

Läs mer om konferensen

Konferensen medfinansieras med LONA. Den lokala naturvårdssatsningen, LONA, är ett bidrag som ska stimulera kommuners och ideella föreningars långsiktiga naturvårdsengagemang. Via LONA finns möjlighet att få upp till 50 procent i bidrag för att genomföra projekt till nytta för naturvård, friluftsliv och folkhälsa.