Kretskonferens för Örebro- och Värmlands län

Lördagen den 26:e november kommer Örebro- och Värmlands län att hålla kretskonferens för samtliga medlemmar inom Naturskyddsföreningen. Temat för konferensen är samarbete och hur vi tillsammans kan utveckla vår verksamhet med fokus på opinionsskapande, folkbildning och politisk påverkan.

Vi kommer att dela in oss i intressegrupper där vi diskuterar hur vi kan utveckla vår verksamhet.

Vi kommer att diskutera följande områden:

• Hållbar konsumtion
  • Skog och mark
  • Natursnokar
  • Politisk påverkan

I din anmälan anger du vilket område du är intresserad av att diskutera. Anmälan hittar du längre ner i brevet.

Föreläsning – Grävande journalistik och opinionsskapande.

Erik Halkjaer från Sveriges Natur kommer att hålla en föreläsning om hur du och din krets kan granska och ställa makthavare till svars och genom journalistiska metoder driva opinion lokalt.

Sveriges Natur är inte bara årets tidskrift i kategorin fackpress i år, utan har tidigare även mångfaldigt belönats för sina granskande reportage. Utifrån detta talar tidningens chefredaktör Erik Halkjaer, men utifrån ett lokalt perspektiv. Hur kan man ställa makthavare till svars och genom journalistiska metoder driva opinion lokalt.

Remiss om framtidsstrategin 2024–2027

Rikskansliet kommer på besök för att tillsammans med oss diskutera Riksstyrelsens förslag på en ny framtidsstrategi för åren 2024-2027. Genom att ha gemensamma mål kan vi bli tydligare och få större genomslag för vårt arbete. Målen är styrande för riksföreningen, och vägledande för kretsar och länsförbund.

Under november och december händer flera viktiga saker där du som medlem kan vara med och påverka:

Vi från Rikskansliet hoppas att du kommer för att diskutera detta spännande arbete med att föra föreningens frågor framåt. Tack på förhand för att du vill hjälpa till med det arbetet!

Övrig information

• Du har självklart rätt till reseersättning om det möjliggör ditt deltagande. Reseräkningen skickas till RIKS.
  • Vi kommer att servera fika och lunch under dagen.
  • Alla medlemmar är välkomna

Schema för dagen

09:30 Kretskonferens med fika. Vi diskuterar följande ämnen.

• Hållbar konsumtion
  • Skog och mark
  • Natursnokar
  • Politisk påverkan

11:00 Föreläsning av Erik Halkjaer – Grävande journalistik och opinionsskapande.

12:00 LUNCH

13:00 Martin Lindén från Riksstyrelsen – På gång från Riksstyrelsen

13:30 Remiss om framtidsstrategin 2024–2027

15:00 FIKA

15:15 Remiss om framtidsstrategin 2024–2027 fortsätter

16:00 Avslut och redovisning från förmiddagens workshops

16:30 SLUT

Du anmäler dig på följande länk: https://forms.gle/V1P9mvWuEp15tfr49

Sista anmälningsdag: Onsdagen den 16:e november

Hitta till Kristinehamn Conference Centre

Västerlånggatan 21681 31 Kristinehamn

Google Maps: https://goo.gl/maps/KDnd19SBRAhzpVC77

Har du frågor och funderingar?

Har du frågor och funderingar är du välkommen att höra av dig till David Johansson, kommunikatör och verksamhetsutvecklare

Varmt välkommen!