Höstlovsaktiviteter på Stora holmen

Under höstlovet vecka 44 anordnade Naturskyddsföreningen och Hopajola aktiviteter inom natur och djur, på Stora holmen i Örebro. Det var olika teman för varje dag och det erbjöds pyssel med naturmaterial, ulltovning, tipspromenader, tillverkning av fågelmat med mera. Varje dag var brasan igång och det bjöds på pinnbröd ett par dagar.

Många besökare kom och ville lära sig mer om fåglar, allemansrätten, träd, djur och spindlar som var veckans teman. Populärast var tipspromenader, pyssla och grilla. Men att håva och fånga spindlar samt att göra fågelmat lockade också många besökare. Flera av besökarna blev intresserade att veta mer om Naturskyddsföreningen och våra aktiviteter.

Fotograf: Malin Norberg.