Naturskyddsföreningen i Örebro län

Medlemsbrev 20170306

Medlemsbrev maj 2016

medlemsbrev 15 jan 2016 x

Här kan ni läsa om: Naturskyddsföreningen i Örebro läns skogsgrupp möts måndagen den 18 januari, Studiecirkel om kemikalier i vår vardag mm.

Här finns viktigt arbete att göra

Vill du vara med och leda Sveriges största miljöorganisation? Vi söker dig som har ett brinnande intresse för miljöfrågor och vill vara med och påverka utvecklingen av en bättre värld.

viktigt arbete att göra-1 Klicka här: Här finns viktigt arbete att göra

kallelse länsstämma 2015

Regionalt kansli

Från och med 1 januari 2015 har vi ett regionalt kansli för Naturskyddsföreningen Örebro län och Värmlands län. Kansliet ligger i Föreningarnas hus i Örebro.

Tillsammans med länets kretsar har vi kraft att förändra.

Du kan vara med genom att vara/bli medlem och engagera dig i någon av våra lokala kretsar, bli med i våra nätverk eller arbetsgrupper. I dagsläget har vi bl.a. ett aktivt skogsnärverk, handla miljövänligt nätverk, en kemikaliegrupp, naturguidenätverk, elva lokala kretsar fulla av aktiviteter och ett nära samarbete med Hopajola.

På kansliet jobbar:

• Kajsa Grebäck, verksamhetsutvecklare,  072-546 01 06, kajsa.greback(a)naturskyddsföreningen
  • Åsa Wistrand, verksamhetsledare för Hopajola, 072-5460105, asa.wistrand(a)naturskyddsforeningen.se

Program och kontaktuppgifter till de lokala kretsarna hittar du under fliken Lokala kretsar. Tyvärr saknar vi kretsar i Ljusnarsbergs   kommun, vill du vara med och starta upp en krets så hör av dig till kansliet. Det går alldeles utmärkt att vara med i grannkommunernas kretsar.

Mer om Hopajola hittar du på hopajola.se  Här hittar du  ett kalendarium fullt med utflykter i länet Du kan ge ett stöd till naturvård i länet, beställa en naturguide mm.

Läs mer om Örebro läns skogsnätverk