Naturskyddsföreningen i Örebro län

Länsstämma äger rum den 22 april 2017

kallelse länsstämma 2017

Jägareförbundet och Naturskyddsföreningen – motståndare eller medspelare?
Inbjudan_Filmvisning_Roxy

I media framställs Naturskyddsföreningen och Jägareförbundet ofta som varandras motsatser. Men är det verkligen så? I själva verket kanske vi har fler frågor som förenar oss än som skiljer oss åt?
Hur som helst tror vi att det är bättre att träffas och prata med varandra än att sitta på var sitt håll och odla fördomar om varandra.
Därför vill vi bjuda in både Jägareförbundets och Naturskyddsföreningens medlemmar till en film- och diskussionskväll onsdagen den 19 april kl. 18.00 på Bio Roxy i Örebro.
Vi börjar kl 18.00 med lite mingel i foajén. Omkring klockan 18.30 bänkar vi oss i salongen för att se filmen ”Jag är Jägare”, som visar på en annan sida av jakten och dess utövare än den vi normalt möter i media och populärkulturen. Vår förhoppning är att det kan bli en bra utgångspunkt för en diskussion om våra bilder och föreställningar om varandra, och om det som förenar oss.
Ett smakprov ur filmen finns här: https://www.youtube.com/watch?v=yK8qDvUAYxQ
Obligatorisk föranmälan till carl.eriksson@studieframjandet.se

_____________________________________

Medlemsbrev 20170306

Medlemsbrev maj 2016

medlemsbrev 15 jan 2016 x

Här kan ni läsa om: Naturskyddsföreningen i Örebro läns skogsgrupp möts måndagen den 18 januari, Studiecirkel om kemikalier i vår vardag mm.

Här finns viktigt arbete att göra

Vill du vara med och leda Sveriges största miljöorganisation? Vi söker dig som har ett brinnande intresse för miljöfrågor och vill vara med och påverka utvecklingen av en bättre värld.

viktigt arbete att göra-1 Klicka här: Här finns viktigt arbete att göra

kallelse länsstämma 2015

Regionalt kansli

Från och med 1 januari 2015 har vi ett regionalt kansli för Naturskyddsföreningen Örebro län och Värmlands län. Kansliet ligger i Föreningarnas hus i Örebro.

Tillsammans med länets kretsar har vi kraft att förändra.

Du kan vara med genom att vara/bli medlem och engagera dig i någon av våra lokala kretsar, bli med i våra nätverk eller arbetsgrupper. I dagsläget har vi bl.a. ett aktivt skogsnärverk, handla miljövänligt nätverk, en kemikaliegrupp, naturguidenätverk, elva lokala kretsar fulla av aktiviteter och ett nära samarbete med Hopajola.

På kansliet jobbar:

• Kajsa Grebäck, verksamhetsutvecklare,  072-546 01 06, kajsa.greback(a)naturskyddsföreningen
  • Åsa Wistrand, verksamhetsledare för Hopajola, 072-5460105, asa.wistrand(a)naturskyddsforeningen.se

Program och kontaktuppgifter till de lokala kretsarna hittar du under fliken Lokala kretsar. Tyvärr saknar vi kretsar i Ljusnarsbergs   kommun, vill du vara med och starta upp en krets så hör av dig till kansliet. Det går alldeles utmärkt att vara med i grannkommunernas kretsar.

Mer om Hopajola hittar du på hopajola.se  Här hittar du  ett kalendarium fullt med utflykter i länet Du kan ge ett stöd till naturvård i länet, beställa en naturguide mm.

Läs mer om Örebro läns skogsnätverk