Ute tillsammans – för dig 12 – 17 år

Du har nu den fantastiska chansen att få komma ut i naturen, träffa nya kompisar och lära dig om djur, fåglar, insekter och växter! Du kommer att få uppleva mycket spännande saker under fem utflykter under våren. Vi startar med ett kortare introduktionsmöte 4 mars och har sedan fem utflykter på om omkring sex timmar. Vi kommer tillsammans att besöka ett antal intressanta områden under sakkunnig ledning och studera deras flora och fauna.

Ute tillsammans

Naturskyddsföreningen i Örebro län, Närkes Ornitologiska Förening och Örebro läns Botaniska Sällskap anordnar i vår en aktivitet som vi kallar Ute tillsammans. Avsikten är att ungdomar under trevliga former skall lära känna Örebro läns fina natur. Vi har plats för tio ungdomar i åldern 12 – 17 år. Den första träffen hålls den 4 mars klockan 1700 in Föreningarnas hus, Slottsgatan 13A i Örebro.

Det slutgiltiga programmet och datum kommer att bero på väder och på hur snabbt våren kommer. Preliminärt ser det ut så här

14 mars          Kilsbergen med bl.a. rovdjursspårning

12 april           Oset med bl.a. fåglar

9 maj             Kvismaren med bl.a. ormar

24 maj            Knuthöjdsmossen och Björskogsnäs med fåglar och blommor

13 juni           Axsjöfallet med bl.a. insekter

Välkomna med anmälningar till Kajsa Grebäck, kajsa.greback@naturskyddsforeningen.se senast den 1 mars.