Kemikalier i vardagen

Ta chansen att få veta lite mer om hur man kan undvika kemikalier i vardagen.  Lyssna på Kemikaliepappan i Naturens hus eller kom till Laxå och hör Katarina Johansson i Kunskapens hus i Laxå.

Kemikaliepappan

Onsdag 8 oktober kl. 18.00-20.00

Naturens Hus Örebro

Studiefrämjandet och Naturskyddsföreningen bjuder dig och en vän på entrén! (Ord. pris: 250 kr/person)

Föranmälan senast 3 oktober till carl.eriksson@studieframjandet.se

Antalet platser är begränsat. Först till kvarn gäller. Välkomna!

så här berättar Kemikaliepappan:

”I samband med att min dotter Alicia föddes, upptäckte jag att vi lever i ett samhälle som inte förmår skydda vår hälsa så väl som jag tidigare hade trott. Den ökande kunskapen om den utbredda exponeringen för giftiga kemikalier blev mitt uppvaknande. Under de senaste åren har jag därför tagit till mig rön från ledande experter världen över och känner en övertygelse om hur viktigt det är att vi ställer om till en mer medveten livsstil och att vi tar beslut som giftminimerar vardagen till gagn för oss alla, men i synnerhet för de som är känsligast och kan påverkas allra mest av giftiga kemikalier – nämligen våra barn.

En lärorik och inspirerande föreläsning fylld av enkla, handfasta tips och råd som hjälper dig att omfamna en medveten livsstil och verka för en giftminimerad vardag för dig och dina barn/barnbarn/syskonbarn/elever/patienter.

Katarina Johansson  (författare till Badskumt)

Torsdagen den 9 oktober 2014, kl 17.00 – 19:00

Kunskapens hus i Laxå, lokal Unden, Fri entré
Katarina Johansson har skrivit böckerna Den onda badankan och Badskumt. Hon kommer under föreläsningen bland annat att ge en hel del användbara tips på hur man kan undvika giftiga kemikalier.

Här är en länk till programmet Malou efter tio där Katarina berättar om giftiga kemikalier som gömmer sig i vår vardag: http://www.tv4play.se/program/malou-efter-tio?video_id=2239736